Arno Bonte

Raadslid GroenLinks Rotterdam

Stadsferry ontzien bij bezuinigingen

De Stadsferry mag onder geen beding worden wegbezuinigd, dat vindt de Rotterdamse gemeenteraadsfractie van GroenLinks. Fractievoorzitter Arno Bonte doet donderdag een voorstel om de stadsferry buiten schot te houden bij eventuele bezuinigingen op het budget van de Stadsregio.

De RET liet dit weekend weten de aanschaf van zeven ferry’s stop te zetten, omdat de Stadsregio de financiering niet kan garanderen. De aanschaf van de ferry’s is al eerder uitgesteld, oorspronkelijk was het plan dat ze afgelopen maart in de vaart zouden worden genomen. Volgens de nieuwe planning werd dat voorjaar 2011.

Bonte wil voorkomen dat de plannen voor de stadsferry weer vertraging oplopen. ‘Het is eigenlijk van de gekke dat hij nog steeds niet vaart. Vervoer over water is de ontbrekende schakel in het Rotterdamse ov-netwerk. Met de stadsferry wordt de Maas veranderd van een barrière in een verbindingsroute. Vooral voor fietsers is dat een uitkomst.’

Advertenties

3 reacties»

  Pamela Blok wrote @

Helemaal mee eens en neem meteen de halte Rozenburg mee, er is al geld gereserveerd voor een steiger in de Nieuwe Waterweg, nu de schepen nog!!
Mvg
Pamela Blok
deelraadslid Rozenburg

  cor van den hoek wrote @

Geachte heer Bonte,
de deelraad van de deelgemeente Rozenburg heeft via mevrouw Pamela Blok kennis genomen van uw plannen. De discussie in de deelraad gehoord hebbend steunt het DB van onze deelgemeente uw initiatief van harte. De bereikbaarheid van Rozenburg staat al lange tijd onder druk en komt door de aanpak van de A 15 de komende jaren nog verder onder druk.
namens het Db verzoek ik u onze belangen in deze zaak mee te willen nemen in uw betoog.
Met dank en groet,
cor van den hoek,
secretaris deelgemeente Rozenburg.

  Arno Bonte wrote @

Beste Pamela en Cor,

Ik zal de wens van deelgemeente Rozenburg overbrengen in het debat. De stadsferry zou aanvankelijk niet verder gaan varen dan Vlaardingen, maar ik vind dat (zeker nu jullie onderdeel van Rotterdam zijn geworden) een waterverbinding met Rozenburg ook onderdeel van de lijndienst zou moeten worden.

Groet, Arno


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: