Arno Bonte

Raadslid GroenLinks Rotterdam

Maak Rotterdam weer gezellig!

De Rotterdamse politie gebruikt de laatste tijd steeds meer geweld en repressie. Rotterdam dreigt daardoor een stuk minder gezellig te worden.

De bekerfinalewedstrijden, de 1 mei manifestatie, het bevrijdingsfestival: allemaal kenmerkten ze zich door knellende restrictieve maatregelen of uiterst repressief politieoptreden. Bij de eerste bekerwedstrijd en op de 1 mei manifestatie kregen veel onschuldige mensen klappen met een politieknuppel of werden zelfs gearresteerd, bezoekers van het bevrijdingsfestival moesten na de fouillering bij binnenkomst zelfs hun lunchpakketjes inleveren en bij de tweede bekerfinalewedstrijd werd de hele binnenstad van Rotterdam drooggelegd.

Natuurlijk is er niks op tegen als de politie relschoppers aanpakt. Ook is er niks tegen goede veiligheidsmaatregelen als er ongeregeldheden dreigen. Maar de maatregelen en het geweld van de politie treffen steeds vaker onschuldige mensen. Bovendien lokt het agressieve optreden van de politie niet zelden juist agressie uit. Het middel is erger geworden dan de kwaal.

Ik wil met burgemeester Aboutaleb in debat om hem terughoudender om te laten gaan met maatregelen die de persoonlijke vrijheid van onschuldige mensen aantast. Om goed beslagen ten ijs te komen heb ik vandaag een site gelanceerd om ervaringen met het recente politieoptreden te verzamelen: www.PolitieKnuppel.nl. De  informatie die ik via die site binnenkrijg gebruik ik om me er voor  in te zetten om van Rotterdam weer een gezellige stad te maken.

1 reactie»

  aliciajennifer wrote @

Eindelijk, een uitdaging 😉

Ik heb er de Schrijfwijzer bij moeten pakken, maar als het goed is, is het “1 meimanifestatie”. Met streepjes/aan elkaar schrijven ben ik er ook niet altijd zeker van. =)

En volgens mij heb je een dubbele spatie na ‘voor’ in de tweede regel van onderaf.


Geef een reactie

